Czy warto robić zakupy przez Internet?

Zależy gdzie. Robię je często i z mojej praktyki wynika, że 99% transakcji przebiega bardzo miło, szybko i bezproblemowo. Ale… niestety jest ten 1%, który może nas skutecznie zniechęcić i na długo zepsuć humor.

Na ogół przez Internet robię zakupy dla zwierząt – jedzenie, zabawki, akcesoria… Korzystam z jednego sprawdzonego sklepu. Kiedyś znajoma poleciła mi sklep, nazwijmy go „Z”, który wydał mi się lepszy od „mojego” i postanowiłam spróbować złożyć zamówienie w nim. Tym bardziej, że ceny były niższe, a asortyment większy. Wszystko przebiegło gładko do momentu otrzymania przeze mnie zamówienia. Jakież było moje zdziwienie, gdy w przesłanej paczce otrzymałam to co zamówiłam oraz to co – uwaga! – oglądałam tylko na stronie:o Do dziś nie mam pojęcia jak to możliwe…

Na początku miałam ogromną chęć, aby artykuły zostawić sobie i potraktować jak taki mały gratis…  Jednak wrodzone i niepohamowane poczucie przyzwoitości kazało mi napisać do sklepu następującego maila:

W ostatnim zamówieniu 48409077 otrzymałam rzeczy, których nie zamawiałam i za które nie zapłaciłam. Chciałabym je odesłać, ale bez ponoszenia kosztów. Jest to filtr JBL Cristal Profi e 701 greenline za 329,80 zł nr art. 214611.0 oraz 2 opakowania Megapakiet Pedigree DentaStix, 56 sztuk Dla dużych psów, 2160 g za 39,80 zł każde, na art 365625.1. Proszę o informację jak mogę to zrobić. Przy okazji – czy odsyłając te rzeczy mogłabym dokonać zwrotu artykułu z zamówienia, który mi niestety nie pasuje – jest to filtr zewnętrzny Hydor Prime 10 do 150 litrów nr art 376027.2. Bardzo proszę o kontakt i poradę w jaki sposób mogę załatwić te dwie sprawy.

Pozdrawiam…

Otrzymałam następującą odpowiedź:

Szanowna Pani,
bardzo dziękujemy za skontakowanie się z nami. Pani kod zwrotny to: CREPETHK
Do przesyłki zwrotnej prosimy o załączenie wypełnionego formularza zwrotnego wraz z powodem zwrotu oraz kodem zwrotnym.
Chętnie zlecimy odebranie wymienionych artykułów, przez Panią (wraz z 376027.2 Hydor Prime, filtr zewnętrzny- 10, do 150 litrów), przez jedną z firm dostawczych. Nasi partnerzy GLS przyjmują zlecenie na konkretny dzień. Podanie dokładnej godziny odbioru przesyłki jest niestety niemożliwe.
Prosimy o podanie pasującego Pani terminu odbioru przesyłki (od poniedziałku do piątku).
Po otrzymaniu przesyłki zwrotnej, na poczet Pani konta przypisana zostanie kwota w wysokości 191,84 PLN za zwrócony artykuł. Prosimy zauważyć, iż będzie to wartość artykułu pomniejszona o wykorzystane w zamówieniu kupony rabatowe i zniżki.
Bardzo prosimy o przekazanie nam kodu SWIFT oraz numeru IBAN Pani konta bankowego, na które możemy zlecić przelew zwrotny.
Ze względu na ochronę danych osobowych prosimy o nieprzesyłanie nam poufnych danych bankowych w wiadomości email. Bardzo prosimy o kontakt z naszą infolinią.
W przypadku dalszych pytań lub wątpliwości jesteśmy do Pani dyspozycji.
Serdeczne pozdrowienia,
Tomasz K…
Serwis Obsługi Klienta Z

Hmm… a więc, aby zwrócić towar, który dostałam omyłkowo i którego nie potrzebowałam, muszę kombinować jak umówić kuriera w czasie kiedy normalnie pracuję, aby nie ponosić dodatkowych kosztów wysyłki. Świetnie. Ha! Trudno się mówi, wszak przy okazji odeślę rzecz, którą zamówiłam co prawda, ale całkiem mi nie pasuje.

Formularz zwrotu wypełniłam, paczkę spakowałam, kurier przyjechał, paczkę zabrał. I tyle. Cisza. Zwróconych pieniędzy na koncie brak – jeden tydzień, drugi tydzień… – tak, tak, poczekałam miesiąc. Po miesiącu wysłałam następującego maila, po którym rozpoczęła się między mną a sklepem wymiana korespondencji, która skutecznie podnosiła mi co jakiś czas ciśnienie…

Dzień dobry,
dnia 23.01.2015 r. odesłałam do Państwa zwrot artykułów wg kodu CREPETHK. Były to filtr zewnętrzny Hydor Prime 10 do 150 litrów nr art 376027.2., a także filtr JBL Cristal Profi e 701 greenline za 329,80 zł nr art. 214611.0 oraz 2 opakowania Megapakiet Pedigree DentaStix, 56 sztuk Dla dużych psów, 2160 g za 39,80 zł każde, na art 365625.1. W formularzu zwrotnym podałam nr konta, na które do dnia dzisiejszego nie dostałam zwrotu pieniędzy. Bardzo proszę o informację, dlaczego nie otrzymałam jeszcze płatności.
Z poważaniem…

Szanowna Pani,
bardzo dziękujemy za zwrot przesyłki.
Informujemy, że z zamówienia numer 48409077 zostały zwrócone artykuły.
W związku z tym, na Pani koncie klienta widnieje nadpłata w wysokości 191,84 PLN. Prosimy zauważyć, iż jest to wartość artykułu pomniejszona o wykorzystane w zamówieniu kupony rabatowe i zniżki.
Bardzo prosimy o przekazanie nam kodu SWIFT oraz numeru IBAN Pani konta bankowego, na które możemy zlecić przelew zwrotny.
Ze względu na ochronę danych osobowych prosimy o nieprzesyłanie nam poufnych danych bankowych w wiadomości email. Bardzo prosimy o kontakt z naszą infolinią.
W przypadku dalszych pytań lub wątpliwości jesteśmy do Pani dyspozycji.
Serdeczne pozdrowienia,
Tomasz K…
Serwis Obsługi Klienta Z

Szanowni Państwo,
Ponownie informuję, że przekazałam już kod SWIFT oraz numer IBAN mojego konta bankowego, na które powinnam otrzymać przelew zwrotny na Formularzu odstąpienia od umowy, który przesłałam wraz z artykułami. Według Regulaminu Państwa sklepu internetowego Z dostępnego pod adresem http://www.Z.pl/content/terms w par. 6 widnieje taki zapis: „W przypadku odstąpienia od umowy, Z zwróci Klientowi wszystkie poniesione koszty, łącznie z kosztami dostawy (z wyjątkiem kosztów powstałych na skutek skorzystania z innej niż oferowana przez Z, standardowa usługa kurierska), niezwłocznie, w ciągu 14 dni od daty otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy.
Zwrot pieniędzy następuje w ten sam sposób, w jaki wpłynęła do nas płatność – z wyjątkiem płatności za pobraniem. Klient w żadnym wypadku nie jest obciążany kosztami tego zwrotu. Z zastrzega sobie prawo do wstrzymania zwrotu, aż do momentu otrzymania towaru lub też potwierdzenia odesłania tegoż towaru.”

W Regulaminie nigdzie nie jest napisane że mam się kontaktować z infolinią w sprawie zwrotu pieniędzy. Natomiast wynika z niego, że skoro był robiony przelew z konta na konto, to tak samo powinien zostać zrobiony zwrot. Jeśli nie rozpatrzą Państwo tej sprawy na moją korzyść i nie zwrócą mi pieniędzy na konto bankowe w ciągu 3 dni, to zgłoszę ją do UOKiK, bo to oznacza, że nie przestrzegają Państwo Regulaminu i naciągają w ten sposób klientów lub też jest on nieprawidłowo skonstruowany, co także uderza w prawa klientów.
Z poważaniem…

Szanowna Pani,
dziękujemy za skontaktowanie się z nami.
Nie mamy zapisanej takiej informacji w systemie jak numer konta bankowaego.
W związku z powyższym prosimy o jego podanie, abyśmy mogli działać zgodnie z regulamiem, który Pani zacytowała.
Ze względu na ochronę danych osobowych prosimy o nieprzesyłanie nam poufnych danych bankowych w wiadomości email lecz telefonicznie.
Oczywiście może Pani nam przesłać dane bankowe mailowo, jednak firma Z nie podejmie odpowiedzialności jeżeli ktoś przechwyci Pani maila i nam prześle swój numer konta bankowego.
W przypadku dalszych pytań jesteśmy zawsze do Pani dyspozycji.
Serdeczne pozdrowienia,
Tomasz K…
Serwis Obsługi Klienta Z

Wrrr…

Szanowni Państwo!
Jeśli nie mają Państwo mojego numeru konta w systemie to znaczy, że mają Państwo niezły bałagan i ktoś coś musi z tym zrobić! O bałaganie świadczy też to, że przesłaliście mi Państwo artykuły których nie zamawiałam na kwotę ponad 400 zł!!! Mój numer konta muszą Państwo mieć chociażby dlatego, że z tego numeru wysyłałam przelew za zamówione towary. Po drugie po raz kolejny informuję, że numer ten zapisałam na Formularzu odstąpienia od umowy!!! Tego dokumentu też nie macie, żeby sprawdzić??? Na tym Formularzu jest zdanie: „Proszę zwrócić uwagę, że przelew zwrotny może być dokonany tylko i wyłącznie na to konto, z którego otrzymaliśmy płatność za zamówienie.” To czemu to ma służyć??? Jeszcze NIGDY nie zdarzyło mi się coś takiego, żebym musiała walczyć ze sklepem internetowym o swoje pieniądze!!! Może ktoś z Państwa zacząłby używać myślenia zamiast pustych frazesów i gotowych szablonów korespondencyjnych? Jeśli boją się Państwo, że ktoś przechwyci mojego maila z numerem konta bankowego (co wydaje się śmiesznym tłumaczeniem biorąc pod uwagę, że wysyłam maila z formularza kontaktowego z PAŃSTWA STRONY – po zalogowaniu!!!), to może Państwo łaskawie wykonają do mnie telefon potwierdzający ten numer? Poza tym skoro w Regulaminie piszecie Państwo, że dokonujecie zwrotu w ten sam sposób w jaki zostały przekazane pieniądze, to przecież macie numer konta nadawcy przelewu i możecie sprawdzić czy oba numery się pokrywają? Czy to takie trudne??? Dlaczego do cholery tracę czas na jakieś bezsensowne przepychanki z Wami. Przecież to skandal!!! Po raz ostatni podaję dane do zwrotu: … Kod SWIFT banku …. Moje imię, nazwisko i adres SĄ W SYSTEMIE, bo je podawałam przy rejestracji!

Po tym mailu otrzymałam taką odpowiedź:

Szanowna Pani,
bardzo dziękujemy za nadesłanie wiadomości.
Przepraszamy bardzo za powstałe utrudnienia.
Potwierdzamy wykonanie przelewu zwrotnego w wysokości 191,84 PLN na podane przez Panią konto bankowe.
Powyższa kwota powinna zostać zaksięgowana na Pani koncie w ciągu kolejnych 5-7 dni roboczych.
W przypadku dalszych pytań lub wątpliwości jesteśmy do Pani dyspozycji.
Serdeczne pozdrowienia,
Serwis Obsługi Klienta Z

I wiecie co? W końcu pieniądze wpłynęły na konto:) Ale ja już nigdy nie zrobię w tym sklepie zakupów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.